Saturday, November 29, 2014

کێشەی فەیس بوکەکەم





کێشەی فەیس بوکەکەم

کازیوە ساڵح

             پێ ئەچێت ئەمڕۆ فەیس بووک کێشەی سەرەکی و بەشێکی گەورەی بەهای مرۆڤایەتی بێت. ئەوەندەی پرسیاری فەیس بووکم لێ ئەکرێت ، ئەوەندە پرسیاری هیچ بەرهەمێکی خۆمم لێ ناکرێت ، لە کاتێکدا من ئەگەر نووسەر نەبوومایە بە دڵنیاییەو فەیس بووکم نەئەبوو. ئێستا لە گەڵ ئەوە لە ماوەی دوو ساڵدا چەند جاریەک هاککراوە، هێشتا دام نەخەستووە لە خۆشەویستی و ڕێزی ئەو بەڕێزانەی بێ چاوەڕوانی بەردەوام لە سەر پەیجەکەم ئەیانبینم                                  
بە هەر حاڵ من جاریەکی دی و بۆ دواجار باس لە کێشەی فەیس بووکەکەم ئەکەم بۆ ئەوانەی ئەپرسن و ئەوانەش گلەیی جیاواز ئەکەن:                                                                                                                               
١- لایکی پەیجەکەت کردووە و پۆستت پێ ناگات و نایبینیت. ئەمە کێشەی گەورەی خۆشمە پێ ئەچێت تورکیا فەیس بووک بەڕێوە بەرێت ، هەر چەند وێنەیەکی ئۆجەلان دائەبەزێنم بۆ چەند مانگێک پۆستەکانم بلۆکە و بە خەڵک ناگات . جاران کە وێنەی گەریلایشم دائەبزاند هەمان شت ڕوویئەدا، ئێستا لە سەردەمی بەرگری کۆبانییەوە وێنەی گەریلا ئاسایی بووەتوە ، بەڵام ئۆجەلان بۆ کارمەندانی فەیس بووک هێشتا لە مادە هۆشبەر ترسناکترە. خۆتان ئەتوانن سەیری پۆستەکانی بکەن کە دوای وێنەکانی ئۆجەلان دابەزیوە. ئەمەیان لە دەستی مندا نیە و خۆشمی سەغڵەت کردووە. بەڵام ئیتر ئەمەش گوناهی کوردە کە هەموو بە یەکەوە وێنەی ئۆجەلان داناگرن نایکەن بە شتێکی سەپێنراو .

٢- لایکت کردو، لە ناکاو ناوەکەت نەما  یان لایکەکەت سڕاییەوە: ئاگام لەوەش هەیە ، دیارە من شتی واناکەم، ناشزانم بۆ لە ناکاو چەندین کەس ئەسڕینەوە ، هەموو جاریەک ئەبێت پاسوەردەکەم بگۆڕم. نازانم بۆچی ڕێگەم نادات وەکو زۆربەی خەڵک بە تەلەفۆن باسوەردەکەم بپارێزم.                                                                                                                       
٣- لایکی پۆستەکانم ئەکەیت و من لایکی پۆستی تۆ ناکەم:  لەوە تێ ئەگەم سواڵی لایک سواڵێکی مۆدێرنە، بەڵام ،یەک: من ناتوانم نە لایکی پۆستی کەس بکەم ، نە لە لاپەرەی کەسیش ببینم. یان فەیس بووک ڕێگەم نادات، یاخود بلۆکە نازانم . بەڵام من تەنها ئەتوانم پەیجی ئەو کەسانە ببینم کە لایکی پۆستەکان ئەکەن، ئەگەر پەرایڤت نەبن، بەڵام ڕێگەم نادات لایکی هیچ بکەم. دوو: چاکترە لاپەرەی نووسەرێک وەکو کتێبخانەیەک ببینیت، نووسەر بە کەس ناڵێت کتێبەکەم بکڕە ، یان تۆ کتێبەکەم بکڕە با منیش کتێب یان بابەتێکی تۆ بکڕم. ئەگەر کەسیش بابەتەکەت لایک نەکات دەریئەخات چەند کەس بینیویەتی . هەرگیزیش لایکی زۆر بەڵگەی باشی بابەتێک نیە. چونکە وەکو پرسەی لێ هاتووە ، بڕۆ بۆ پرسەی هەموو کەس ، هەموو کەس دێتەوە بۆ پرسە. من هەمان پرەنسیپی کۆڕم هەیە بۆ فەیس بووک، هەمیشە بۆ کۆڕ وتوومە و ئەڵێم پێم خۆشە دوو کەس دانیشتبێت بەڵام دووکەس کە تێ بگەن. بەو بەڵگەی ئەتوانیت پەیجەکەت بە شیوەیەک دابنێیت کەسیەک لایکی نەکردبێت نەتوانێت ببینبیت ، بەڵام من ئەمم نەکردووە. بۆیە خوازیارم ئیتر نە گلەیی لایکم بۆ پێ بگات و نە بۆڵە و گلەیشم لای کەس بۆ بە جێ بهێڵێت. لە گەڵ هەموو ئەوانەشدا خۆزگە ئەوەندەی گلەیی کاران کاتی ئازادم هەبوایە بۆ ئەوەی لایکبرانتان بکەم ، ئەگەر لایک بەختەوەری ئەگەیەنێت .                                         
٤- من کەس بلۆک ناکەم و پێشم ناکرێت نە کەس بلۆک بکەم وە نە کەسیش ئاد بکەم،  خۆت دەتوانیت خۆت ئاد بکەیت بە لایکردنی پەیجەکە.
٥- بەڵێ تەنها ئەم پەیجەم هەیە و فەیس بووکی دیکەم نیە. ئەم فەیس بووکەم دوو سالە هەیە و ساڵی پار هاککرا و وێنەی یەکەم هێشتا جار جار دەرئەکەوێت بەڵام پرۆفایلەکە نەماوە. بەرپرسیش نیم لە هەر فەیس بووکێک   بە ناوی منەوە کرابێتەوە.
٥- ئەم پەیجە ئیمەیلی گروپی بۆ نایەت ، کاتێک ئیمەیلێک یان پۆستێک لە گەڵ من شێر ئەکەیت من نایبینم و ناگات . تەنها ئیمەیلی ڕاستەوخۆم پێ ئەگات نەک گروپ.
دواجار من لە گەڵ ئەم فەیس بووکەدا دوو ساڵە تویتەریشم هەیە ، بەڵام هیچ کێشەیەکم لە سەر تویتەرەکەم بۆ نایەتە پێشێ ، لە گەڵ ئەوەی ژمارەی فۆڵەوەرەکانی ئەوێ دوو بەرابەرە ، بەڵام بە دەگمەن کوردی لە سەرە. خوازیارم بەو ڕۆحەی مرۆڤی ڕۆژئاوای تۆڕي کۆمەڵایەتیەکان وەربگیرین، سوپاستان ئەکەم بۆ تێگەشتنتان.

No comments:

Post a Comment